Ο ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΜΟΥ

A2.12

B' Κατεύθυνση and Α’ εξάμηνο

A2.12

Εισαγωγή στην Επιστήμη και Μηχανική των Υλικών. Μέταλλα, Κράματα, Διαβρωτική Συμπεριφορά. Ατμοσφαιρική Ρύπανση

(Α2.1+Α2.11)

Σκοπός του Μαθήματος:

Σκοπός του μαθήματος είναι η ανασκόπηση της φύσης και των χαρακτηριστικών των υλικών καθώς και των παραμέτρων, όπως δομή και διεργασίες, που επηρεάζουν τις ιδιότητες των υλικών. Η μελέτη της διάβρωσης μεταλλικών αντικειμένων, η γνώση των ατμοσφαιρικών ρύπων καθώς και οι πιθανές επιπτώσεις τους στα έργα τέχνης των εκθεσιακών χώρων.

Εκπαιδευτικοί Στόχοι:

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να γνωρίζουν, για τις διαφορετικές ομάδες υλικών και πως η δομή τους και οι διεργασίες επιδρούν στις ιδιότητες αυτών των υλικών και στην παθολογία των συστατικών των έργων τέχνης.

Ανάλυση του Μαθήματος:

Στο πλαίσιο του μαθήματος γίνεται μία ανασκόπηση της φύσης και δομής των υλικών καθώς και των παραμέτρων που επηρεάζουν τις ιδιότητες τους. Πρότυπο μελέτης αποτελούν κυρίως τα μεταλλικά υλικά αλλά επιμέρους αναφορές γίνονται και στις λοιπές κατηγορίες. Μεταξύ των βασικών εννοιών και περιοχών που καλύπτονται είναι η κρυσταλλική δομή των στερεών, η διάχυση, επίλεκτες φυσικές και μηχανικές ιδιότητες και η σχέση τους με τη μικροδομή, παρουσία φάσεων και κατεργασία (μηχανική και θερμική) του υλικού, διαγράμματα φάσεων ισορροπίας, κύριες κατηγορίες μεταλλικών υλικών (π.χ. κράματα σιδήρου, χαλκού, κ.ά.), διάβρωση, οξείδωση και τρόποι προστασίας τους. Θα μελετηθούν επίσης:

– Συνθήκες εμφάνισης της διάβρωσης και είδη διαβρωτικού περιβάλλοντος, θερμοδυναμική και κινητική της διάβρωσης, εκλεκτική προδιάθεση των κραμάτων και μετάλλων για διάβρωση, μηχανισμοί και είδη διάβρωσης, μέθοδοι προστασίας από τη διάβρωση, μέθοδοι αποκατάστασης μεταλλικών αντικειμένων.

– Οι Φυσικοί, χημικοί, βιολογικοί και άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν τα συστατικάυλικά των έργων τέχνης και άλλων σχετικών δομών.

– Οι Κύριοι και δευτερεύοντες ρύποι του κύκλου αντιδράσεων του θείου και του αζώτου, η δραστικότητα αυτών στον αέρα και μεταξύ αέρα και επιφάνειας.

– H ατμοσφαιρική ρύπανση και θαλάσσια αερολύματα, περιπτωσιακές μελέτες.

– Κριτήρια και μέθοδοι μέτρησης των περιβαλλοντικών παραγόντων που προκαλούνφθορά. Παρακολούθηση κλιματικών και μικροκλιματικών παραμέτρων, θερμοκρασίας, υγρασίας, αέριων ρύπων.

– Μελέτη των μηχανισμών μεταφοράς και απόθεσης των αέριων ρύπων

Διδακτική Υποστήριξη:

Θα μοιραστούν ηλεκτρονικά οι διαφάνειες των διδασκόντων καθώς και η βιβλιογραφία

Τρόπος συμμετοχής των φοιτητών:

Εργαστήρια και ασκήσεις συνολικής διάρκειας7 ωρών.

Αξιολόγηση

Άσκηση (25%), Εξετάσεις (75%)

Υπεύθυνος μαθήματος Τζήμου-Τσιτουρίδου Ρωξάνη
Εξάμηνο Α
Τύπος μαθήματος Υποχρεωτικό
Πιστωτικές μονάδες 4,0
Ώρες διδασκαλίας 16+12
Διδάσκοντες Τζήμου-Τσιτουρίδου Ρωξάνη Μίμης Ευδόξιος
Τρόπος εξέτασης Άσκηση (25%), Εξετάσεις (75%)
Σύνδεσμος ΜΟΔΙΠ